Gebruikerswaardering: 4 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter inactief
 

Waarom een responsive website een must is in dit mobiele tijdperk

Waarom een responsive website een must is

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Denk eens na over hoe vaak je snel iets opzoekt, of via de social media een link krijgt naar een website op je smartphone.
Het is meer dan je denkt. 
Het is voor iedereen wel duidelijk dat het gebruik van de smartphone de laatste jaren explosief is toegenomen.

Het is daarom ook voor bedrijven heel belangrijk dat de website ook via de smartphone goed te bekijken is, misschien nog wel belangrijker dan via de desktop.

Maar waarom een responsive website?

Het is duidelijk dat een mobiele responsive website het browsen op internet makkelijker maakt voor iedereen, maar maakt dat een responsive website nodig?

Waarom is een geoptimaliseerde website een must voor je bedrijf?

Dit zijn zeker dingen om over na te denken, dus lees deze 5 redenen waarom je een responsive site zou willen hebben.

1. Iedereen is mobiel. Iedereen.

Volgens recente gegevens zijn er momenteel 1,2 miljard mobiele gebruikers in de wereld. En dat 80% van alle internetgebruikers een smartphone gebruiken. Dat is een wereldwijd gemiddelde. Dus kun je wel veronderstellen dat als iemand je website bezoekt, er een grote kans is dat ze dit op een smartphone doen.

2. Mobiel gebruik op het web is officieel hoger dan op een Desktop.

We waren allemaal in de veronderstelling dat dit zou gaan gebeuren, maar in de afgelopen twee jaar, werd het officieel. En dit jaar kondigde Google aan dat uit statistieken van 2015 blijkt dat meer dan 50% van de zoekopdrachten op Google kwam vanaf een mobiele telefoon.

Dus het lijkt erop dat de desktop is verslagen met het gebruik van website bezoek.
Je kunt er niet vanuit gaan dat je klanten geen gebruik maken van deze trend.

3. Mobiele gebruikers en hun andere apparaten.

Natuurlijk kunnen ze eerst naar je website komen via de desktop. Maar volgens onderzoek schakelt 80% van de mensen regelmatig tussen apparaten. 

Dus als ze eerst op de desktop je website hebben bezocht, willen ze op een ander tijdstip de site op hun mobiele apparaten gaan bekijken. 

En als je site hier niet goed op wordt weergegeven, is dat een slechte ervaring en zullen ze niet meer terug keren, en raak je potentiele klanten kwijt, en dat moet je niet willen.

4. Google Ranks Mobiel Responsive sites hoger

Google heeft in 2015 het zoekalgoritme aangepast omdat het nu mobiel vriendelijke sites hoger rankt dan sites die niet tegemoet komen aan de mobiele markt.


Dus als de concurrent een mobiel geoptimaliseerde site heeft, en jij niet, dan is het vrij waarschijnlijk dat deze hoger zullen staan in zoekresultaten van Google.


Als zoekmachine ranking voor je bedrijf belangrijk is, dan moet je absoluut een mobiele vriendelijke website hebben.

5. Sociale Media Verwijzers vaker Mobiel

Een recente studie toont aan dat 85% van al het mobiele verkeer afkomstig is van sociale activiteiten, zoals Facebook, Instagram of Twitter.

Dus als de sociale media blijft groeien, is het grootste deel van de gebruikers te vinden op mobiele apparaten. Als je adverteert op sociale media helemaal, is er een zeer grote kans voor het aantrekken van mobiele gebruikers naar je site.

Als je site niet is geoptimaliseerd, dan zul je die bezoekers relatief snel verliezen.


In feite is het volgens Google Analytics zo dat websites die niet mobiel geoptimaliseerd zijn een hogere dan gemiddelde mobiele bounce rates hebben.

Dit betekent dat mobiele bezoekers die naar je site komen, en zien dat de site niet mobiel gebruiksvriendelijk is, deze zeer snel weer zijn vertrokken, dit zou je zelf ook doen toch.

Dat is een teken dat er een probleem is.
Er zijn ook een paar dingen die je kunt doen om je website te controleren. Google heeft een tool die je zal vertellen hoe goed je site is geoptimaliseerd.


Ga naar de Google responsive Tool, typ jouw website-adres, en zie de resultaten. Er is ook een zelftest die je nu kunt doen. Pak je telefoon en blader naar je eigen website:

 Is alles gemakkelijk leesbaar, of moet je in of uitzomen?

 Zijn de belangrijkste verkoopargumenten goed zichtbaar?

 Is het gemakkelijk om te navigeren met een simpele klik?

 Is de site snel met laden? Want anders haken de mobiele gebruikers alsnog af.

Als je op enkele vragen met nee moet beantwoorden, dan is het wel tijd om je website aan de hedendaagse normen te laten voldoen. Het maken van een responsive website is de standaard geworden in het hedendaagse ontwerp van een site.

Ik kan voor jou een geheel nieuwe website maken die perfect voldoet aan de nieuwe eisen van Google, dus de klanten die je al had zullen blijven als je website ook goed te zien op hun mobiele telefoon. 

 

Wil jij mij ook helpen deze artikelen te delen?
Voor jou één simpele muisklik op deze pagina, voor mij een zeer gewaardeerd cadeautje!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn